Business Lease oslovil Grizzlink se zájmem o kontinuální marketingovou komunikaci na podporu značky Autapooperaku.cz. Cílem je zejména podpora prodeje ojetých aut a posílení povědomí o značce.
Kombinace kvantitativního výzkumu a sběru dat z dostupných zdrojů
Výzkum probíhal ve dvou fázích. V první řadě se jednalo o kvantitativní výzkum na definované cílové skupině – lidé, kteří zakoupili nebo plánují nákup ojetého vozu. Toto kritérium bylo doplněno o kvótu ohledně pohlaví, věku a regionu.
Cílem výzkumu bylo zmapovat znalost konkurence, ověřit hlavní motivace a bariéry při nákupu auta, a popsat cílovou skupinu a její preference při výběru nákupního místa. Dále jsme se snažili zmapovat cenová pásma při pořizování ojetého vozu a zjistit klíčové faktory, které hrají roli při nákupu ojetého vozu. Celkově byly tyto informace zjišťovány na vzorku 409 respondentů.
Insighty z kvantitativního výzkumu byly posléze doplněny o informace ze sběru volně dostupných dat.
Mezi závěry výzkumu patří to, že hlavní bariérou při nákupu ojetých aut je obecně nedůvěra v prodejce, která souvisí se sílou značky. Zákazníci jsou si vědomi, že nedokážou odhadnout, zdali je auto opravdu v dobrém stavu. Proto raději půjdou za někým, s kým má někdo z jejich okolí dobrou zkušenost.
Pro zákazníky je značka Business Lease na trhu ojetých aut synonymem jistoty a důvěry, protože má vozy certifikovány, s garancí km a od 1. majitele.
Vzhledem k závěrům výzkumu bylo cílem kampaně prolomit zmiňovanou bariéru nedůvěry v prodejce ojetých vozů. Komunikace je tedy zaměřená spíše na racionální stránku, než na emoce, a více pracuje s argumentací a produktem. Kvůli nízké znalosti značky Business Lease je zároveň nutná jednoznačnost v komunikaci. Z každé reklamní aktivity musí být zřejmé, že se jedná o prodej vozů a že za danými vozy stojí Business Lease. Ve spodní části marketingového funnelu musí být zřejmé to, že se jedná o auta z leasingu. Zároveň zde komunikujeme všechny produktové benefity – auto je po prvním majiteli, má servisní historii a garanci kilometrů.
V celé komunikaci rozvíjíme hlavní sdělení, a to, že být druhým majitelem vozu se vyplatí.
Pro nejširší zásah v rámci dostupného rozpočtu bylo zvoleno rádio. Součástí kampaně bylo i kontinuální placené PR napříč několika měsíci v relevantních magazínech – Auto Journal, Auto Živě, Auto Revue. Cílem bylo podpořit znalost značky a změnit preferenci čtenářů ohledně operativního leasingu ve prospěch Autapooperaku.cz.
Další projekty