Fáze krizových opatření proti šíření koronaviru je pomalu za námi, ale ekonomická recese se nám již nevyhne. Hlavní úkol pro management a marketingové profesionály bude vhodná reakce na ekonomické dopady a korekce spotřebitelského chování a to za zvyšujícího se tlaku na marketingové rozpočty.

 

Jak se připravit?

Jeden z nejvlivnějších myšlenkových proudů posledních let je škola marketingové efektivity, která mapuje vliv marketingu na růst společností. Z jejích studií vyplývá, že se účinek marketingových komunikací celosvětově propadá. Poukazuje tak na neuváženost při honbě za okamžitými výsledky výkonnostního marketingu a na neblahý vliv některých taktik digitálního marketingu. Co s tím?

Dlouhodobý plán vs. krátkodobé překonání krize

Nikdo na světě nemá zkušenost s celosvětovou pandemií a důsledky s ní spojenými. Opatření z roku 2008 dnes fungovat nemusí. Vraťme se proto k základům toho, jak marketingová komunikace generuje tržby. Dlouhodobá komunikace zaměřená na budování značky pomáhá zvyšovat poptávku a snižuje cenovou senzitivitu. Efektivně fungují tradiční média a emocionálně postavená kreativa. Krátkodobá, zaměřená prodejně, vytěžuje již existující poptávku a dokáže rychle generovat výsledky. Dobře fungují digitální kanály a personalizace sdělení.

Intuice v krizi napovídá omezit kanály, které nepřináší okamžité výsledky. Pokud ale značka nestojí před akutním problémem s cashflow a finance to alespoň trochu dovolí, odolejte pokušení. Ti, jež v krizi neseškrtali investice do budování značky, z ní vyšli výrazně silnější než konkurence. Pokud potřebujete investice do marketingu omezit hned, udělejte to tak, ať přežijete, ale nezavřete si cestu k růstu, až problémy odezní, a dodržujte pravidla marketingové efektivity.

S kým už spolupracujeme

CPI PG
Lákáme na znovuotevřená obchodní centra

Příprava konceptu pro znovuotevřeních 13 obchodních center po koronavirové krizi. Během 2 týdnů jsme připravili kreativní koncept s individuálním možnostmi úprav dle požadavků jednotlivých center s použitím grafických materiálů pro online, outdoor i instore, nastavili kampaně a cíle pro reklamní platformy.

S čím vám pomůžeme?

1. Zjistíme jakou změnu váš segment trhu prodělal

Změna ve způsobu rozhodování není zdaleka tak rychlá, jak se někdy popisuje. Principy a fungování spotřebitelského chování se vyvíjejí dlouhá léta, proto ani tak mimořádná událost jako pandemie koronaviru nezmění ze dne na den motivátory či bariéry vaší cílové skupiny. V recesi se ale mění frekvence nákupů nebo struktura nákupního koše. Do segmentace také mohou vstoupit nové proměnné. Diametrálně jiná situace může nastat pro tradiční retail značku a jiná pro B2B, univerzální postupy mohou i uškodit.

2. Navrhneme strategii pro blížící se ekonomickou recesi

Vyjdeme z funkčních principů marketingové efektivity a ověřeného pojetí strategie založené na výzkumu, targetingu a positioningu značky. Poptávka i nabídka v příštích letech zažijí silné turbulence, všechna 4P marketingové mixu musí proto kopírovat tržní realitu. Aktivita a síla konkurence v návaznosti na SOV – monitoring a adekvátní revize strategie – musí přijít včas.

3. Připravíme audit komunikačních kanálů a mediálních výdajů

Jak balancovat tlak na cashflow a současně tlak na plnění dlouhodobých cílů růstu značky. Se snižujícím se objemem investic do komunikace přijde dříve či později potřeba osekat marketingové kanály i rozpočty. Jednoduchý výkonnostní pohled zejména na digitální média pak prakticky vždy znamená ztrátu vyhlídek na opětovný růst. Řešení? Aplikace pravidel marketingové efektivity.

4. Kreativní výpomoc

Máte strategii, ale nevíte jak dál? Nabízíme pomocnou kreativní ruku a hlavu pro grafické i obsahové zpracování online či offline materiálů, copywriting nebo oživení social media komunikace. Jak jako jednorázové řešení v nouzovém období, tak jako dlouhodobou spolupráci.

Strategický tým tvoří

Mám zájem o návrh spolupráce

Ať už potřebujete snížit investice do marketingu, připravit analýzu změn na svém trhu, nebo jen auditovat mediální výdaje, napište nám. Rádi si s vámi domluvíme schůzku. Nebo můžete zavolat přímo Jiřímu na: 737 028 904.