Žily byly Instagram Stories
Kopie Snapchatu nebo platforma, která dává marketérům něco navíc? Takové titulky se objevovaly před 2 lety, když Instagram přišel s Instagram Stories. Dnes už víme, že pro mnoho značek je používání Stories standardním formátem v rámci komunikace v socialních médií.
Pro připomenutí se v jednoduchosti jedná o příspěvek, který po 24 hodinách zmizí a veškeré reakce okolo něj zůstávají v private módu. Pro značky tak Stories představují možnost, jak komunikovat méně “produkčně naleštěný”, ale zajímavě zpracovaný produktový obsah. Stories se také hodí pro propagaci eventů, help contentu a v neposlední řadě je schopen značku spojit s individuálním uživatelem.
Pár argumentů proč Stories zařadit do komunikačního mixu:
- 400 milionu aktivních uživatelů Stories.
- Placenými Stories můžete rozšířit zásah mimo své sledující a máte k dispozici CTA swipe up. Tedy např. možnost prokliku na web.
- Do Stories můžete dát hashtag a dle toho nás také může uživatel najít. Další zásah navíc.
- Pokud máte 10 000+ sledujících, můžete do neplacených Stories přidat link a díky němu lidé mohou přejít na váš web. Proklik přímo ze Stories jedna báseň.
- Stories jsou také dobrým formátem pro “behind the scenes”. Ideálně pokud tento obsah nikam jinam nedáte, dáte vašim sledujicím fanouškům pocit jedinečnosti.
- Pokud máte úspěch v rámci zaujetí sledujících, Instagram vás odmění vyšším zásahem. Zásah for free chce přece každý.
- Je jedno, ve kterou hodinu vyšlete Stories do světa. Jsou tam přece 24 hodin.
Co všechno tam tedy můžeme dělat a jak z toho vytěžit co nejvíce.
Základem jsou klasické Stories přidávané stránkou, které mohou vidět i uživatelé, kteří vás ještě nesledují. To znamená další nové potenciální sledující a další zásah. Formátů je na výběr celá řada. Může to být pouhý text, klasická statická kreativa, boomerang, video, živý přenos a ještě pár dalších vychytávek.
Vedle toho si můžete rozšířit zásah použitím Stories Ads, které využívají stejné možnosti cílení jako Instagram Ads. Navíc máte možnost použít CTA prvek swipe up. U Stories Ads ještě podotkněme, že už vzniklo pár case studies s informacemi, že tyto Ads jsou efektivnější z pohledu nákladů na reklamu (primárně tedy s ohledem na cenu následného kliku) než samotné Instagram Ads.
Rozdíl mezi placením a neplacením je zejména v obsahu. Swipe up funkci teda taktéž. Kampaňový obsah spíše promujme, kdežto fotku firemního pejska dejme večer klasicky do neplacených Stories. S měřením výsledků je to poměrně jednoduché. Instagram a Stories obvzlášť berme ještě stále jako primárně brandový nástroj. Sledujme tedy hlavně metriky jako je zásah, interakce a jejich cenu. Samozřejmě můžeme uvažovat o hard metrikách jako je cena za konverzi, ale tomu dejme ještě na chvilku čas.
Pár tipů pro lepší Stories
- Používejte stickery. Ať už to bude Hashtag, hlasování nebo umožníte ostatním uživatelům zeptat se vás na cokoliv.
- Video, video, video. Stejně jako u ostatních socialních médií i ve Stories frčí video. Větší dosah díky videu included. Pro Stories stačí krátká 15 sekundová videa.
- Méně formálnosti je někdy více. Produkčně vypiplané příspěvky si dejme do hlavního feedu. Koncepčně si s tím však musíme hrát vždy.
- Používejte obsah od uživatelů. Přesdílejte obsah vašich sledujících do vašich Stories. Nezapomeňme však na to, že s tím musí souhlasit a uživatele nezapomeňte označit. Co víc může uživatele se značkou takto propojit?
- Snažte se použít méně tradiční formáty jako je třeba boomerang.
- Samotná kapitola jsou aplikace, které mohou posunout kvalitu Stories o úroveň výše. Nám se líbí Canva, Adobe Spark nebo Typorama.
- Nebojte se postovat často. WeWork postuje 10 Stories denně a funguje jim to perfektně.
Výběr zajímavě zpracovaných kreativ pro Stories
Příklad od Shopify – největší poskytovatel e-commerce platformy na světě.
Alexander McQueen zase využil podklady přímo z focení lookbooku.
Stories mohou být užitečné i při představování limitovaných edicí s možností prokliku přímo do e-shopu.